Terbang Ke Destinasi Pilihan Anda Bersama AirAsia

Sebenarnya Jiha pertama kali beli tiket AirAsia Free Seat ni. Oh tak ni second time. Masa first time beli, Jiha terlepas flight. Nangis tak sudah masa tu. So tahun ini adalah kali ke-2 Jiha menggunakan perkhidmatan Free Seat AirAsia ni. 



Best part dia adalah keterujaan nak mencari tiket paling murah dalam beratur penerbangan dalam satu-satu masa. Dan paling mencabar, dalam 1 masa yang sama juga, ada beratus orang sedang online dan mencari penerbangan yang sama pada waktu yang sama. Sampaikan website AirAsia tadi jem sekejap. Sistem bayaran pun sampai hang, tak parallel dengan website. Mencabar juga nak bercuti je pun!!!!! Mungkin sebab hari ni adalah priority access kepada pemegang account AirAsia BIG. Berapa ramai pula yang ada account AirAsia BIG kot ye pun kan. 

Tapi akhirnya jiha manage untuk membeli tiket penerbangan ke Yogyakarta dengan harga hanya RM68 pergi balik!!!! Terus rasa nak melompat sekejap. Nasib baik suami pun tak kisah. Kalau tak dah nak kena tutup laptop dan sendu di bawah shower. 

Untuk mereka yang tidak mempunyai account AirAsia BIG, jangan risau. Turn korang akan bermula tepat jam 12 malam tanggal 13 June 2016. Masa tu sure jem teruk. So Jiha nak share beberapa tips untuk elakkan kekecewaan semasa membeli tiket percutian anda:
  1. Search semasa orang semua sedang nyenyak tidur. Masa ni trafik website sangat lengang.
  2. Sebelum mulakan pencarian, set siap siap korang nak kemana, date apa. Make sure dah check kalender 2017 ok. Nanti kalau terbeli tiket masa 1st day syawal, mereput la korang kena bebel dengan mak korang.
  3. Mulakan dengan Bismillah. Berdoalah semoga tiket yang korang idamkan hanya serendah RM9.95 sahaja. 
  4. Baca details sebelum membuat pembayaran. Untuk elakkan charge yang mahal, un-tick je luggage extra fees & insurance. 
Dengan ini Jiha sertakan tarikh untuk korang rujuk hari mana korang nak amik cuti untuk beli tiket AirAsia Free Seats ni. 


Carilah dengan bijak. InsyaAllah korang akan jumpa tiket yang korang idamkan. Tarik pembelian bermula dari 13 Jun 2016 & terbanglah bermula dari 4 Januari 2017 - 21 Ogos 2016.


Untuk memudahkan anda, Jiha sertakan juga link terus ke website AirAsia bagi kategori:
  1. AirAsia BIG Member
  2. BIG Prepaid Master Card
  3. AirAsia Go Member

Selamat bercuti kawan-kawan! Kalau terserempak dekat Yogyakarta nanti tegur-tegur lah ok? 

No comments:

Post a Comment