Classy & Elegan Dengan Koleksi Ekslusif Benang Hijau.

Ramadhan sudah menjengah ke separuh lembaran. Para wanita sudah mula gelisah bila suami buat derk je tanpa menyuarakan idea "jom kita shopping raya?", sedangkan hampir kesemua peniaga di Bangi Sentral sedang sakan memberikan harga menangis dibucu katil., termasuklah Benang Hijau. 


Siapa yang tak familiar dengan Benang Hijau? Sebuah jenama yang memang menghasilkan tudung yang berkualiti tinggi. Jiha ingat lagi masa awal-awal kemunculan Benang Hijau adalah menerusi Facebook je. Jiha pernah jadi Affiliate mereka. Untung woi masa tu. Laku betul. Order masuk non-stop. Semua puji kualiti benang hijau ni. Sampaikan ada yang sekali beli 12 helai terus. Ha, mampo? Lepas dah lama tinggalkan bidang perniagaan online ni, Jiha tau-tau je Benang Hijau dah bukak butik dekat Bangi. 2 lot pula tu. 1 khas untuk tudung, manakala 1 lagi untuk koleksi pakaian. Menakjubkan! Perkembangan yang agak pesat. Dan semalam , mereka telah melancarkan koleksi Ekslusif Lebaran 2016 yang bertempat di Flora Terrace, Kuala Lumpur. 


Fuh! Nampak ekslusif kan kad jemputan mereka ni. Rasa macam VIP betul. Dengan lokasi majlis yang sangat elegan dan penuh dengan bunga bunga yang menarik, sememangnya sangat sesuai untuk dijadikan runway fashion show.


Bersempena majlis pelancaran semalam, Butik Benang Hijau memperkenalkan sebanyak 20 koleksi pakaian dan tudung bersempena Lebaran 2016. Banyak tu 20. Cukup lah untuk 1 bulan syawal ye dok? Harga bagi tudung adalah bermula dari RM19 sehingga RM79. Range harga untuk pakaian pula bermula dari RM99 sehingga RM249. Masih mampu milik girls. Selain daripada tu, mereka juga melancarkan 2 koleksi ekslusif mereka iaitu, Autumn Tree Dress dan Blossom Sakura Dress yang diinspirasikan daripada 4 musim. 





Fuh! Tengok la 3 model ni menggayakan koleksi terbaru Benang Hijau. Lawa kan? Nampak sangat soft. Dipadankan pula dengan shawl yang flowy gituuu. Nampak classy sangat. Selain daripada lebaran, uguys juga boleh menggayakan koleksi ini di majlis-majlis istimewa ataupun formal. As i said earlier, nampak sangat classy. Serious rasa nak terkam 1. Tapi pengasas Benang Hijau cakap, koleksi mereka masih dalam proses jahitan dan hanya akan siap pada minggu hadapan. Dah boleh la set reminder untuk serbu Benang Hijau next week. Selain dari tu, ada 1 lagi koleksi Benang Hijau yang mendapat perhatian Jiha. 


Huaaaa..Lawanyaaaaa baju ni. Corak dia menampakkan baju ni sangat unik. Tak sabar nak jenguk Butik Benang Hijau next week. Hope ada lah size. Hihu. Anyway, Benang Hijau akan mengeluarkan hampir 10,000 helai bagi setiap koleksi di seluruh Malaysia. Ha, mereka ada 18 outlet tau. Dari utara bawa ke selatan. Timur sentak ke Barat. 1 Malaysia boleh mendapatkan koleksi ekslusif lebaran Benang Hijau ni. 


Selain daripada Koleksi Lebaran 2016, Benang Hijau sekarang sedang galak mengadakan peraduan Ibuku Contest. Boleh menang pakej Umrah! Fuh! Lekaih join. Ajak mak join sekali. Kot rezeki korang mengerjakan Umrah bersama sama kan? 



Untuk sebarang maklumat lanjut / pembelian, anda boleh walk-in ke butik atau layari website mereka iaitu www.benanghijau.com untuk mendapatkan koleksi Benang Hijau dengan harga berpatutan. Selain daripada tu, boleh juga follow sosial media mereka untuk update segera. Jiha akan senaraikan untuk korang supaya memudahkan pembelian korang. 

Instagram: Benang Hijau 

Photo Credit: Benang Hijau

No comments:

Post a Comment