EXA Outpost, Permainan Hyper-Reality Pertama Di Asia Tenggara.

Assalamualaikum!

Alhamdulillah, hari ni dah masuk ramadhan ke 10. Korang semua ni puasa ke idok?? Haaa kalau yang berpuasa tu Alhamdulillah. Yang tak puasa tu, pepandai la korang mengganti nanti. 

Anyway, siapa dekat sini yang sukakan permainan video? Awak suka? Awak pun suka? Dekat rumah ada 10 PS4? WOW! Tu betul suka tu awak. Ok ni kali, Jiha nak kenalkan dengan korang sebuah permainan yang melangkaui imaginasi, fizikal dan mental korang! Ha kemain lagi kan? Kalau takat duduk rumah main game, korang tak rasa real. Kali ni korang DIBAWA masuk kedalam permainan. Eh? Macam mana pulak tu? Ok jom ikuti perkongsian Jiha. 



Baru-baru ni EXA Global telah melancarkan sebuah hiburan hiburan digital TERBARU & tak salah rasanya kalau Jiha cakap, yang pertama di Asia Tenggara. Fuh!!! Kisahnya, EXA Global adalah sebuah permainan demensi yang penuh penerokaan dimana korang sendiri akan di transform menjadi subject didalam permainan tersebut. Boleh bayangkan tak, korang adalah watak utama didalam permainan video? Tak pernah merasa lagi kan? Ini lah kalinya korang kena merasa sendiri keterujaan, keseronokkan dan kebimbangan didalam menyelesaikan misi yang diberikan. 



EXA Global adalah gabungan idea untuk menguji kekuatan fizikal & mental. Macam mana pulak dia nak uji fizikal dan mental? Ha 4 orang (1 team) akan berada di sebuah ruang yang dipenuhi dengan teknologi Sci-fi terkini. Korang akan diberikan pakaian yang korang perlu pakai untuk memastikan korang fully emerged didalam game tersebut. Kan Jiha dah mention yang mana korang adalah watak didalam permainan tersebut. Korang secara langsung akan berada didalam permainan tersebut. Korang boleh nampak member sepasukan korang di kiri kanan depan atau belakang korang tau! Setiap pemain akan dibekalkan dengan sebuah bag, senapang, headset, bateri dan alat untu mengecas semula. Ini adalah alatan yang korang akan bawa untuk pergi berperang. Wow!! Real betul. Rasa macam betul-betul pergi perang weh. 



Para pemain juga akan mengalami sendiri pengalaman melalui sistem yang mereka beri nama ANGKAS yang mana akan menyediakan askar-askar mereka dengan pengalaman yang lebih nyata. Korang yang masuk dalam game ni akan diberikan peluang untuk mengalami sendiri ala-ala dalam movie perang tu. Korang akan dilatih, lantik kadet baru, dan menerima arahan dari komander bagi menyelesaikan misi yang diberikan. Haaa real betul pengalaman ni guys. Yang mana pernah berhasrat nak join tentera tapi tak lepas tu, elok la korang ke sini dan main game ni. Pulak lagi, suasa dan atmosfera yang dibawakan kepada korang betul-betul sama macam dalam perang. Dengan sound efek dia, dengan gambaran sekeliling dia. Korang mesti teruja sangat nanti. 




Dengar Jiha cerita pun dah rasa teruja kan? Apatah lagi kalau korang real ada dalam game tu. EXA Global @ Setiawalk Outpost ni family friendly tau. Dimana kalau parents yang nak bawa anak-anak having fun dekat sini tapi dalam masa yang sama ada baby or anak kecil, boleh lepak dekat cafe or waiting area dia. Cafe dia pun menyediakan pelbagai hidangan yang menarik. Siap ada 20% off kalau nak makan dekat cafe dorang. Memang best weh! 


Jangan tunggu lagi! bawak semua family, kawan, sedara-mara serbu EXA Global hari ni juga pada harga cuma RM65. Siap dapat 1 pass masuk FREE tau bersempena pembukaan mereka ni. Lekas! Masa ni lah korang nak have fun dengan adik-beradik. Kalau dekat rumah main game sorang-sorang. Dekat EXA Global ni, 1 family boleh main game yang sama pada masa yang sama. 


Kalau korang berminat nak tahu lebih lanjut / nak booking slot permainan, korang boleh la ke website EXA Global

picture courtesy : EXA Global Page

No comments:

Post a Comment