Terima Kasih CIMB

Minggu lepas berlaku 1 incident yang tidak diingini antara Jiha dan sebuah syarikat insurance terkemuka. Bermula dengan sebuah panggilan yang di lakukan oleh seorang telemarketing dari Sunlife untuk memberitahu bahawa Jiha dah terpilih untuk menikmati sebuah pakej insurance atau simpanan secara istimewa. 

Jiha tiada masalah untuk mendengar semua yang dia beritahu berkaitan dengan kebaikan CIMB & Sunlife. Mungkin yang menjadikan isu didalm hal ini adalah Jiha dah pun ada pakej pelindungan yang di buat oleh suami Jiha. Maka dengan itu Jiha telah menolak saranan telemarketer berikut dengan cara yang sangat baik dimana Jiha telah memberikan alasan yang telah Jiha nyatakan di perenggan sebelum ni. 

Pun begitu, telemarketer berkenaan kurang berpuas hati kerana beliau merasakan "aku patut close deal ni dan dapat commission hujung bulan ni!". After all, Takkan lah Jiha nak ada 2 insurance dalam 1 masa. I cannot commit amount yang banyak buat masa ini. Belum pun sempat Jiha habiskan ayat Jiha, telemarketer berkenaan terus letak phone. Terus rasa "eh kau dah bazirkan 10 minit masa aku mendengar kau membebel and all, tanpa ucapan terima kasih dan sekian, kau letak phone? RUDE" 

What i did, Jiha terus membuat aduan kepada pihak Sunlife dan mereka segera mengambil tindakan susulan berkaitan isu berkenaan. Berikut adalah antara maklum balas yang Jiha terima: 

Salam Siti Najihah,


Kami meminta maaf atas kesulitan yang anda hadapi. Maklum balas anda amat dihargai bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan pelanggan kami.

Terima kasih.
Yang benar
Sun Life Malaysia Social Media Team

Dalam masa yang sama, kes ini juga mendapat perhatian dari pihak CIMB sendiri kerana mereka turut sama terlibat didalam melaksanakan pakej insuran ini. 

Dan hari ini, Jiha telah mendapat panggilan telefon dari pegawai khas CIMB yang mengendalikan kes ini. Beliau telah menghubungi Jiha dengan tujuan untuk memohon maaf diatas kekasaran yang telah berlaku dan juga berharap agar Jiha masih menggunakan perkhidmatan CIMB bank. 

Jiha menerima permohonan maaf tersebut dengan hati terbuka kerana kesanggupan mereka menghubungi Jiha selain dari menghantarkan email permohonan maaf. Usaha ini yang patut ramai customer service contohi bagi mengekalkan kualiti dan kuantiti pelanggan. Syabas CIMB Bank & Sunlife Insurance untuk tindakan yang pantas ini! 

Cheers! 

No comments:

Post a Comment